torsdag 13. mai 2010

Fokuset tilbake i hagen!

Den siste tida har fokuset vært på familiens 3 åring og forberedelser til selskap og greier. Siden feiringen nå er overstått og roen er tilbake i kroppen kan fokuset rettes mot hagen igjen.


Det er enda kaldt i lufta og kong vinter har igjen vært på rundtur, jeg plantet blant annet lobelia i krukker før bursdagsfesten og de bærer preg av å ha blitt utsatt for kulde. Stemor og spanske margeritter har klart seg fint!


I dag her jeg vært på hagesenter og kjøpt jord og gjødsel, hadde egentlig planer om å kjøpe planter til kassa mi og, men så tok fornuften til -ingen vits å handle enda. Trenger jo ikke absolutt å plante alt til 17. mai selv om jeg pleier å gjøre det, teit hvis det fryser og jeg må kjøpe nytt -ingen billig moro å gå på hagesenter! Jeg får nøye meg med å gjødsle det som allerede gror og fylle på litt jord her og der.

Men i vinduskarmen gror det godt! I år har jeg nemlig ikke tenkt til å jukse!! Ungene og jeg har sådd blomstererter (eller heter det erteblomster?) Jeg har nemlig pleid å kjøpe ferdige planter.
Og her har den lille eplebonden min 4 epletrær som skyter i været!!

Og siden godværet uteblir sitter jeg innendørs og pleier min nye hobby -nemlig scrapping! Jeg har begynt å lage album av ungene mine og det storkoser jeg meg med. Her er kortet som jeg lagde til 3 åringen min som har fått hello kitty dilla! Det er helt enkelt med en kopiert kitty som jeg har klippet klær til.

1 kommentar:

  1. Det hadde vært så koselig å få plantet ferdig til 17. mai, men den tanken har jeg også lagt fra meg. Må nok bare finne tolmodighet til det blir litt varmere i været.

    Poden her i huset har også plantet noen eplefrø, men der skjer det ingenting. Men nå ser jeg jo at dine står inne, her står de ute og fryser hehe. Jeg har ihvertfall hverken grønne fingre eller knært ;)

    Ønsker deg og dine en kjempefin 17. mai.
    -klem-

    SvarSlett