onsdag 21. april 2010

Ahh! Endelig vår!



Våknet opp til et tynt hvitt lag på bakken i dag, men det var vel bare vinterens siste krampetrekning håper jeg! Snøen forsvant iallefall svært fort -litt surt og kaldt er det, men det er vel ikke så rart når kong vinter gjør en siste runddans!


Det er en stund siden jeg begynte å rote i jorda, fjerna fjorårets tørre planterester og en hel masse katteskit! Jeg har et bed inntil husveggen der det er tørt og fint og tydeligvis perfekt for kattedo, det har jeg nå fyllt med pinner som står i veien når kattene skal gjøre sitt fornødne -de liker ikke å få pinner i rompa!


Hanefar har flyttet ut igjen etter en lang og kald vinter i kjelleren, han kom frem til påske og fikk ei potte m perleblomster i seg. Ellers grønnes det jo i bedene og enkelte tulipanløker har stukket frem så vidt, krokusene og perleblomstene som jeg satte i høst har jeg ikke sett noe til -kan jeg ha satt dem for dypt tro?


Epletreet som sønnen min sådde i fjor står her så fint med et tørt fjorårsblad og antydning til nytt liv i toppen -ikke så godt å se enda, men kan komme med bilder som følger utviklingen! Dette treet har overvintret ute, mens et annet har overvintret i potte i kjelleren. Det i kjelleren har flytta opp i stuevinduet og ser ganske livløst ut enda, men vi får gi det en sjanse!


Han er ivrig på å så den gutten, han kom hjem fra skolen med flere eplefrø og har sådd 4 epletrær til som vokser og trives inne. Kanskje vi må etablere en egen eplehage nederst i hagen etterhvert!

3 kommentarer:

  1. Hei Hanne :)

    Så glad jeg ble når jeg så du hadde vært på bloggen min tihi.
    Og så koselig blogg du har.
    Denne høna er vanvittig artig :D

    Hadde du det fint på messa i helga? Fikk du kjøpt noe fint?
    Jeg fikk kjøpt så aaaaaalt for mye.
    Så nå er jeg i full sving med ny innkjøpte godsaker.

    Jeg legger meg til som følger jeg, kommer gjerne igjen :)

    Stoooor klem fra Trine Lise

    SvarSlett
  2. Hei Hanne!
    Så koselig å lese et hageinnlegg fra deg igjen!
    Har vært her og tittet en del i det siste.
    Gleder meg til å følge med når hagen din våkner til liv!
    Håper eplesåer`n fortsatt trives på skolen.
    Fikk forresten overbrakt hilsen fra deg i dag.
    God helg ønskes av Marianne.

    SvarSlett
  3. Hihi, så gøy at du har fått sansen for scraping :) For meg er denne hobbyen ren nytelse. Finnes ikke koseligere hobby.

    Etter at vi flytta har jeg fått eget scraperom, så det er så delig å sette seg ned på sin helt egne plass hvor alt er innen rekkevidde.
    Før mått jeg dra frem kasser som stod litt plassert overalt. Brukte mere tid på å finne frem enn selve scrapinga tok.

    Gleder meg til å følge med på hagen din :)
    Er det bra med deg og familien?

    Stor klem fra meg :)

    SvarSlett