onsdag 23. juni 2010

Vårt danske hjørne!

I pinsen i fjor forelsket jeg meg i de danske gressplener som til forskjell fra våre norske plener som er overstrødd med hvitkløver er pent pyntet med yndige tusenfryd!

Da jeg kom hjem fra danmarksturen vår blogget jeg om min drøm om å få tusenfryd i egen plen, og da tok det ikke lang tid før jeg fikk en tilbakemelding fra ei med mer enn nok. Hun kom til meg med planter som jeg plantet på sensommeren i fjor og her ser dere hvordan det ser ut i år:


Tusen takk Marianne! Nå venter jeg bare på at de skal spre seg utover!

Jeg har en trekant ved inngangspartiet vårt, der står et morelltre og det er der tusenfrydene skal få leve fritt!!

3 kommentarer:

  1. Det fryder meg å se at plantene overlevde og trives hos deg som setter pris på dem.Har gitt bort til mange,men de sier at plantene ikke er flerårige hos dem.
    Ellers har jeg fortsatt mange å ta av,så du må gjerne hente fler!

    Marianne.

    SvarSlett
  2. Sånn plen har jeg :)
    Kanskje det er mine danske aner og kjære barndomsminner om plener med tusenfryd i som har forårsaket det, vet ikke- men jeg har i alle fall latt alt vokse der, til og med plantet ekstra tusenfryd.
    Så jeg har kløver, mose, tusenfryd og veronica i plenen.
    Og løvetann, men den skulle jeg helst vært foruten.
    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Så nyyydelig Hanne! Håper det sprer seg. Her er det kunn løvetann til samboerns store fortvilelse. Han løper rundt med lukeredaskaper hi hi. Så gøy å se på, hadde virkelig ikke trodd at han skulle bli typen til slikt. Ellers så har jeg ikke tatt helt av med blomster i år. Må vente å se utover sommeren hva det er som gror her egentlig. Hy hage vettu :) Men foreløbig er det ikke mye å skryte av. Har et nydelig rose tre nederst i hagen som driver å spretter ut om dagen. Ellers er det potteplanter det går i. Ha en fortastt nydelig uke. Klem fra Trine Lise

    SvarSlett